Support

Veel gestelde vragen

1. Hoe werkt de actie?
  • Meld je aan via het reserveringsportaal en vul je gegevens in.
  • Kies een uitgiftelocatie bij jou in de buurt
  • Kies de elektrische fiets die het beste bij je past
  • Selecteer de periode waarin je de e-bike wil proberen.
  • Haal de e-bike op de afgesproken datum op bij het gekozen uitgiftepunt.
  • Veel plezier met fietsen!
2. Kan ik gratis deelnemen?

Ja, de actie is helemaal gratis.

3. Waarom doen jullie deze probeeractie?

De Brainportregio bereikbaar houden, dat willen we allemaal. Maar dan vraagt het ook van ons allemaal een slimme keuze: de auto moet (af en toe) plaatsmaken voor de fiets. Concreet betekent dit dat je een week lang een e-bike mag uitproberen om naar het werk te fietsen.  Naast dat het bijdraagt aan de bereikbaarheid is het natuurlijk ook nog eens hartstikke gezond, goed voor het milieu en je bespaart op brandstofkosten.

4. Wat houdt deze probeeractie precies in?

Forenzen die dagelijks de auto als vervoersmiddel gebruiken voor het woon-werkverkeer, kunnen een week lang een e-bike testen. De e-bike is een goed en reëel alternatief voor als je tot 15 a 20 kilometer van het werk woont. 

5. Hoe lang loopt de actie? 

De actie loopt tot 31 december 2023.

6. Kan ik meerdere keren meedoen?

Nee, om zo veel mogelijk mensen de kans te geven een e-bike te proberen kan iedere deelnemer maar één keer meedoen aan de e-bike probeeractie. 

7. Wat moet ik doen na het reserveren?

Wanneer je gereserveerd hebt krijg je een bevestiging. Hierin staat wanneer en waar je jouw e-bike kunt afhalen. Het enige wat je dan hoeft te doen is jouw e-bike af te halen bij de desbetreffende locatie. Zorg dat je bij het afhalen jouw reserveringsnummer bij de hand hebt.

8. Kan ik mijn reservering ook ongedaan maken?

Ja, dat is mogelijk. In de bevestiging staat een link om jouw reservering te annuleren. Of neem contact op met de supportdesk van De Boom en het Meer:
support@deboomenhetmeer.nl of 085 8769024

9. Kan ik de fiets ook op een andere dag ophalen dan in de bevestiging staat?

Nee dat kan niet. De uitgiftepunten kunnen niet elke week op verschillende dagen klaarstaan voor uitgifte van fietsen. Ook is tijd nodig om na het inleveren de fiets na te lopen om er zeker van te zijn dat de volgende gebruiker een e-bike in topconditie krijgt. Daarom werken we met vaste inlever- en uitgiftedagen.

11. Ik heb pech onderweg. Wat moet ik doen?

Erg vervelend, maar gelukkig beschikt De Boom en het Meer over een pechservice. Je wordt opgehaald en naar je bestemming gebracht. Bel 085 – 8769024 om direct iemand van de supportdesk te spreken. Buiten kantooruren kun je rechtstreeks contact opnemen met ENRA Alarmservice. ENRA verzorgt voor de Boom en het Meer de pechservice. Bel in dat geval 088 8778044.  ENRA vraag mogelijk naar een polisnummer/ verzekeringsnummer. Deze vind je terug in de bevestiging.

10. Wat als de e-bike kapot gaat, gestolen wordt of als ik andere problemen heb met de e-bike? 

Is er tijdens de probeerweek iets mis met de e-bike? Dan neem je contact op met de uitgiftelocatie of de supportdesk van De Boom en het Meer.  Bel 085 8769024 om direct iemand van de supportdesk te spreken of mail support@deboomenhetmeer.nl

Kan je e-bike niet worden gerepareerd, dan regelt De Boom en het Meer binnen 24 uur een vervangende e-bike.

13. Wat kan ik als werkgever doen om mijn medewerkers meer te laten fietsen?

Voor werkgevers hebben we speciale in-house e-bike probeerpools. Met het bijbehorende communicatiemateriaal informeer je medewerkers over de actie en geef je ze de kans één week een e-bike te proberen. Daarnaast kun je fietsen aantrekkelijker maken met een lease-regeling of speciale reiskostenvergoeding voor mensen die op de fiets komen. Bekijk de mogelijkheden voor werkgevers en informeer bij een mobiliteitsmakelaar over de mogelijkheden.

14. Wat doet Brainport Bereikbaar?

Wij faciliteren en stimuleren mobiliteitsoplossingen die beter, sneller, schoner en gezonder zijn. Geen beloftes voor de toekomst maar resultaat op straat. Dat lukt ons niet alleen. We betrekken reizigers, werkgevers, onderwijsinstellingen en de logistieke sector. We werken samen met en in opdracht van de 21 gemeenten in Zuidoost-Brabant en SmartwayZ.NL.

15. Kunnen we ook met andere acties van Brainport Bereikbaar meedoen?

De e-bike probeeractie is één van de eerste acties die we de komende periode uitrollen in de regio. Er komen zeker nog meer acties aan. Je kunt je via www.brainportbereikbaar.nl aanmelden voor de maandelijkse update. Zo blijf je op de hoogte van de nieuwste acties.

12. Hoe zit het met privacy? 

Om deel te kunnen nemen aan de E-bike Probeeractie verzamelt vraagt de Boom en het Meer om persoonsgegevens. Deze gegevens hebben zij nodig voor het reserveren van een e-bike, een goede serviceverlening en monitoring. Lees [hier] het privacy statement van De Boom en het Meer. Jouw gegevens worden voor geen enkel ander doel gebruikt.

Brainport Bereikbaar heeft geen toegang tot jouw gegevens. Wij krijgen alleen de beschikking over volledige geanimiseerde data ten behoeve van het monitoren en evalueren van de probeeractie. In de enquête na-afloop van de probeeractie krijg je wel de vraag of je bereid bent om mee te werken aan vervolgonderzoek van Brainport Bereikbaar. Mocht je hiervoor toestemming geven, dan ontvangen we jouw mailadres en kan een medewerker van Brainport Bereikbaar hierover met jou contact opnemen.

Communicatie toolkit voor werkgevers

In de toolkit zitten diverse communicatiemiddelen die werkgevers kunnen inzetten. Van banner tot poster en e-mailhandtekening. 

Handleidingen e-bikes

E-bakfiets

Lees meer button

Speed pedelec

Lees meer button

Contact

Stadhuisplein 1
Postbus 90150
5600 RB Eindhoven
Nederland

fiets@brainportbereikbaar.nl

Een filevrije Brainportregio, dat is ons doel. En dat doen we door slimme reisoplossingen te combineren.
Lees meer over Brainport Bereikbaar.

Lees meer button

De E-bike Probeeractie is een initiatief van Brainport Bereikbaar, in samenwerking met Ons Brabant Fietst en gefaciliteerd door De Boom en het Meer.